Propozycje zmian MyBBoard.pl

Założony przez  DamYan.

Dokładnie. Sam pomysł jako pomysł jest naprawdę przedni, w szczególności dla osób aktywnych, które chcą pomagać... gorzej to wygląda od strony tych, którzy dostają pomoc. Niestety, najczęściej zupełnie ten system był ignorowany, więc to i tak nic nie da. Przyznanie punktu pomógł lub reputacji nie musi z kolei oznaczać, że problem został rozwiązany.
Ale za to posty "dziękuję za pomoc, działa" - co jednoznacznie oznacza rozwiązany problem - są sumiennie usuwane przez modków.
(08.01.2015, 21:03)LikeLoveHate napisał(a): Ale za to posty "dziękuję za pomoc, działa" - co jednoznacznie oznacza rozwiązany problem - są sumiennie usuwane przez modków.

Wywiązują się ze swoich obowiązków i usuwają posty niezgodne z regulacjami na forum. Już tak nie demonizujmy moderatorów ^^
:: Akcja DZIĘKUJĘ ZA POMOC ::
Pomocy udzielam jedynie na forum. Wszystkie rzeczy wykraczające poza tą dziedzinę wykonuję odpłatnie.
Ewentualnie, niech moderatorzy mają jakieś narzędzie moderacji, które pozwoli im zmienić nazwę tematu, dodając jakiś tag [ROZWIĄZANY] na początku nazwy tematu. Mało roboty, bo dwa kliknięcia, a tak wiele to zmieni.
(08.01.2015, 21:13)Nidrax napisał(a):
(08.01.2015, 21:03)LikeLoveHate napisał(a): Ale za to posty "dziękuję za pomoc, działa" - co jednoznacznie oznacza rozwiązany problem - są sumiennie usuwane przez modków.

Wywiązują się ze swoich obowiązków i usuwają posty niezgodne z regulacjami na forum. Już tak nie demonizujmy moderatorów ^^

Ten cytat był troszkę inny jak go czytałem 1 razem, no ale cóż :D

No ale skoro widzisz podziękowanie, to możesz ten post usunąć, ale też mógłbyś dopisać (lub wykorzystać propozycję fasta) do tematu [ROZWIĄZANE], bo macie taką możliwość.
Pomyślimy o czymś takim :)
Swoją drogą, skąd w ogóle wzięła się ta regulacja "Klikaj w Pomógł zamiast dziękować w poście"? To jest jedyne forum związane z supportem, na którym obowiązuje taka zasada, jakie widziałem. A widziałem ich wiele.

Jej negatywy:
- jak wyżej wspomniano, nie do końca wiadomo czy i który post rozwiązał problem. Niektórzy oznaczają wszystkie posty tym przyciskiem, nawet te nic nie wnoszące do tematu.
- moderatorzy marnują czas na usuwanie postów-podziękowań i wstawianie do nich notatek
- mniejsza liczba postów na forum
- są ludzie, których miłe słowo zachęcałoby do dalszej pomocy, w przeciwieństwie do automatycznej wzmianki

Jej pozytywy:
- ???

Co do MySupportu, w nim też moderatorzy mogli jednym kliknięciem zaznaczyć temat jako rozwiązany (nie tylko użytkownicy).
@Destroy666 - imo są pozytywy. Gdy się z kimś zgadzam. Gdy popieram czyjąś wypowiedź w 100%, zamiast pisać jednolinijkowego, offtopowego posta o treści np. "Nieźle gadasz brachu, popieram joł!", albo "Zgadzam się, uważam tak samo" itd. Można kliknąć na pomógł. Tak jest szybciej, nieraz nie chce mi się pisać posta, a chce podziękować, także dla mnie to dobre rozwiązanie. Dla moderatorów też, bo nie muszą wtedy usuwać takich postów.
(11.01.2015, 10:35)Destroy666 napisał(a): - mniejsza liczba postów na forum
Które często nie wnoszą nic merytorycznego do rozmowy. Ekipa nie dba o długość wirtualnego przyrodzenia forum w formie licznika postów :)

(11.01.2015, 10:35)Destroy666 napisał(a): Co do MySupportu, w nim też moderatorzy mogli jednym kliknięciem zaznaczyć temat jako rozwiązany (nie tylko użytkownicy).
Ale nie post z rozwiązaniem.
W praktyce to wyglądało tak, że to my oznaczaliśmy zdecydowaną większość wątków jako rozwiązane, a nie autorzy, czyli to wygląda na zasadzie: dajcie MySupport, zwalcie robotę na modów ^^ A przeglądanie po kolei kilkudniowych wątków, żeby sprawdzić, czy faktycznie są rozwiązane, to wcale nie jest takie szybkie zajęcie, na jakie wygląda.
:: Akcja DZIĘKUJĘ ZA POMOC ::
Pomocy udzielam jedynie na forum. Wszystkie rzeczy wykraczające poza tą dziedzinę wykonuję odpłatnie.
(11.01.2015, 12:07)Turel napisał(a): Gdy się z kimś zgadzam. Gdy popieram czyjąś wypowiedź w 100%, zamiast pisać jednolinijkowego, offtopowego posta o treści np. "Nieźle gadasz brachu, popieram joł!", albo "Zgadzam się, uważam tak samo" itd.

Nikt Ci nie każe pisać posta o treści "Nieźle gadasz brachu, popieram joł!".

(11.01.2015, 12:07)Turel napisał(a): Dla moderatorów też, bo nie muszą wtedy usuwać takich postów.

Muszą, postów z podziękowaniami jest pełno i ciągle trzeba je przenosić do kosza, więc to moderatorom tylko dodaje pracy, a nie ujmuje.
(11.01.2015, 12:07)Turel napisał(a): Można kliknąć na pomógł. Tak jest szybciej, nieraz nie chce mi się pisać posta, a chce podziękować, także dla mnie to dobre rozwiązanie.

Dobra, ale jak się to ma do mojego posta, który nie kwestionuje istnienia przycisku Pomógł, lecz istnienie zasady "Nie możesz podziękować słownie, jesteś ograniczony do (nie)kliknięcia tegoż przycisku"?

(11.01.2015, 12:07)Turel napisał(a): Dla moderatorów też, bo nie muszą wtedy usuwać takich postów.

Przecież właśnie o to chodzi, ze muszą teraz je usuwać, bo tak im nakazuje regulacja, o której powody istnienia pytam.. Radzę przeczytać jeszcze raz mój post.

(11.01.2015, 12:26)Nidrax napisał(a): Które często nie wnoszą nic merytorycznego do rozmowy.

Ale też w niczym nie przeszkadzają. Pozbywanie się ich także niczego nie wnosi.

(11.01.2015, 12:26)Nidrax napisał(a): Ale nie post z rozwiązaniem.

Kwestia drobnych edycji kodu pluginu.

(11.01.2015, 12:26)Nidrax napisał(a): W praktyce to wyglądało tak, że to my oznaczaliśmy zdecydowaną większość wątków jako rozwiązane, a nie autorzy, czyli to wygląda na zasadzie: dajcie MySupport, zwalcie robotę na modów ^^

Tyle że ja odnosiłem się głównie do powyższego pomysłu oznaczania wątków jako [ROZWIĄZANE], co zostało przyjęte przez innego członka Waszego zespołu raczej z aprobatą. MySupport robi to samo, tyle że daje więcej możliwości.
(11.01.2015, 16:04)Destroy666 napisał(a): Ale też w niczym nie przeszkadzają. Pozbywanie się ich także niczego nie wnosi.
Całkowicie się z tym zgadzam. Głupi punkt w regulaminie, którego brak nie zmniejszyłby czytelności forum w żadnym stopniu, a gwarantuje moderatorom zmarnowanie dużej części czasu, który mógłby być poświęcony na chociażby przysłowiową kawę :)

Poruszę jeszcze temat samego przycisku "pomógł", który w zasadzie nie daje nam nic. Zamiast niego można by zamieścić stosowną informację, że użytkownik za dany post otrzymał punkt reputacji. System reputacji w MyBB jest napisany (według mnie) w fajny i przemyślany sposób i nie potrzebuje żadnego uzupełnienia w postaci innego systemu (który na dodatek nie pokrywa jego funkcjonalności).
Przycisk pomógł nic nie wnosi, bo widać go tylko w podglądzie danego tematu i przez to zgromadzenie jakichkolwiek statystyk jest mocno utrudnione. Korzystając z systemu reputacji wiemy, który użytkownik ile pomagał i ewentualnie możemy go za to w jakiś sposób nagrodzić. Jest to też milsze dla pomagających, bo mają świadomość tego, że więcej ludzi widzi ich starania.

Reasumując, według mnie na forum mogłyby zagościć następujące zmiany:
1. Wprowadzenie tagu [ROZWIĄZANE], który byłby umieszczany w tematach przez użytkownika tworzącego temat bądź moderatora.
2. Całkowite pozbycie się systemu "pomógł" i zastąpienie go systemem reputacji.
Ależ panowie. Łukasz powiedział, że nad tym pomyślimy, więc już nie kruszcie kopii, dając argumenty za i przeciw, bo kwestią się zajmiemy i postaramy wymyślić rozwiązanie, które będzie najoptymalniejsze :)

Dziękujemy za wkład, ale chyba już nic nowego w tej kwestii nie ma do powiedzenia, więc proponuję zakończyć temat i zostawić resztę ekipie ;)
:: Akcja DZIĘKUJĘ ZA POMOC ::
Pomocy udzielam jedynie na forum. Wszystkie rzeczy wykraczające poza tą dziedzinę wykonuję odpłatnie.
Tutaj serwis tworzą użytkownicy (jak sama ekipa zresztą podkreśla), więc może jednak warto posłuchać mądrych rad aktywnych użytkowników? A może jednak ktoś napisze coś na prawdę sensownego co przypadnie do gustu i użytkownikom i administracji?
Nie, tutaj ekipa tego nie uznaje, bo jak napisane zostało, że będzie to przemyślane, to temat ma się urwać i koniec. Podobnie było z ostatnią falą banów :)
Więcej luzu panowie, bo padają na prawdę sensowne propozycje! :)
@Xemix:
Ale temat nie jest zamknięty. Zastanawiamy się obecnie nad kilkoma ważnymi kwestiami i nie musimy robić tego publicznie - to jest zarezerwowane dla osób z ekipy i jeżeli komuś to przeszkadza to... Trudno. Musi to zaakceptować, bo krzyczeniem i tuptaniem i tak niczego nie zrobi, a tylko nabawi się procentów w profilu.
Propozycje bierzemy na serio i być może zostaną uwzględnione, tego nie wiadomo i nie będziemy tego zdradzać aż do momentu wprowadzenia zmian w życie. Nidrax tylko zaznaczył, że sprawa się toczy, więc serio nie ma sensu już o to bić co chwila piany.

Ja również o to apeluję i zaznaczam to znacznie ostrzej - każdy następny post dotyczący tej kwestii będzie kasowany. Cierpliwości, zmiany na pewno zajdą.



Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości