Webboard

Pełna wersja: Gotowce szablonów i innych kodów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Na porządku dziennym są tutaj wątki z problemami dotyczącymi kompatybilności skryptów JavaScript (i miejmy nadzieję, że ta sytuacja zmieni się po wydaniu 1.8) - w większości takich sytuacji, a również innych, autor wątku i osoby pomagające wymieniają się zawartością szablonów lub innymi kodami i jest to jedyna zawartość ich postów.

O ile taki sposób rozwiązywania problemów może być szybki i sprawny, pomaga on tylko jednemu użytkownikowi, a pozostałe osoby które trafiają do nich z internetowej lub forumowej szukajki (do których bywają odsyłane przez innych) nic z niego nie wyniosą (autor w zasadzie również).
Dlatego też zamiast rzucać samymi tagami [code] i [php] sugeruję najpierw wyjaśniać ogólne rozwiązania problemów lub opisywać dokonywane zmiany, ponieważ główną funkcją forum jest archiwizacja pozwalająca budować bazę gotowych rozwiązań problemów na które można się natrafić ;)
Devilshakerz napisał(a):wyjaśniać ogólne rozwiązania problemów lub opisywać dokonywane zmiany

A czy przy każdym problemie chciałoby Ci się pisać w kółko to samo? Mnie nie.
Da się zrobić, będę się starał to "opisywać". Tylko, że nie zawsze mam na to wszystko czas i czasem chęci wałkowania tego samego, tak jak pisał SLAVOO. Mimo to będę / staram się jak najlepiej pomagać.
Snake_ Nie bierz wszystko na siebie, niech inni też ruszą tyłek ;)
(19.08.2014, 19:17)Devilshakerz napisał(a): [ -> ]/.../
Dlatego też zamiast rzucać samymi tagami [code] i [php] sugeruję najpierw wyjaśniać ogólne rozwiązania problemów lub opisywać dokonywane zmiany, ponieważ główną funkcją forum jest archiwizacja pozwalająca budować bazę gotowych rozwiązań problemów na które można się natrafić ;)

W sumie to przychylam się do Twojej propozycji. Zamiast łowić rybę, trzeba czasem po prostu dać wędkę i nauczyć nią łowić ;) Ale to nie musi być zasada odgórna. Problemy zawsze będą się gdzieś tam powtarzać, a my też trochę zluzowaliśmy w tym temacie, bo forum jest dla ludzi. Porządek względny jest, Moderatorzy zasuwają. Reszta zależy od użytkowników, nikogo więcej :)
Zależy jak to ma wyglądać, bo chyba nie zamierzamy tutaj uczyć HTML czy CSS ?
Od tego są inne strony, kursy itd.

W jakiej niby formie miała by ta "nauka łowienia ryb" wyglądać?
SLAVOO napisał(a):W jakiej niby formie miała by ta "nauka łowienia ryb" wyglądać?
Myślę, że na podawaniu wskazówek zamiast gotowego rozwiązania.
Czyli linków do kursów HTML/CSS
Rozumiem.

Tyle tylko, że to raczej się nie przyjmie, bo wyjdzie na to, że my nie chcemy pomóc.
Trzeba by tutaj zacząć odróżniać użytkowników, tych patentowanych leni, którym niestety nie chce się czegoś tam poszukać (wyszukiwarka działa z tego co wiem xD) od tych, którzy są naprawdę zieloni w te klocki.

Nie wiem, dajcie jakieś wskazówki jak to by miało wyglądać. Skoro to pomysł Devilshakerz to może on coś napisze ale oczywiście inni też.
SLAVOO napisał(a):Czyli linków do kursów HTML/CSS

SLAVOO myślę, że nawet wskazane to byłoby (umieszczać) :) ... ale jak ktoś przy okazji byłby łaskaw (bez złośliwości i w miarę możliwości) wjaśnić what's up byłoby idealnie. Oczywiście nigdy nie narzucałbym tego jako obowiązk na forum. Zależne to byłoby tylko i wyłącznie od samego udzielającego pomocy.

Może w takim przypadku gdyby osoba prosząca o pomoc miała możliwośc przyznania 2 punktów!!??

To tylko moje zdanie!
Trzeba by było ustalić w miarę dokładnie jak to ma wyglądać. Na razie to tyle z mojej strony.
Pomysł nie jest zły, trzeba by to tylko dopracować.
(19.08.2014, 19:27)SLAVOO napisał(a): [ -> ]A czy przy każdym problemie chciałoby Ci się pisać w kółko to samo? Mnie nie.
A ileż można w kółko usuwać niezliczone ilości załączonych bibliotek jQuery? ;) Skoro mamy pomagać indywidualnie, sprawniej będzie przez Chat/IRC/GG.
Nie odbieraj tego jako atak na ludzi, którzy pomagają na tym forum; nadmieniam tylko, że ta pomoc może być lepsza i pomagać więcej niż jednej osobie za jednym razem.

(21.08.2014, 08:36)Adrian napisał(a): [ -> ]
SLAVOO napisał(a):W jakiej niby formie miała by ta "nauka łowienia ryb" wyglądać?
Myślę, że na podawaniu wskazówek zamiast gotowego rozwiązania.
Niekoniecznie zamiast - gotowe kody bez objaśnień sprawiają tylko, że pozostaje on dla użytkownika czarną magią nawet po rozwiązaniu problemu. Nie można jednak odsyłać do kursu HTML (-.boo.pl) kogoś kto nie ma jeszcze pojęcia, czego się złapać.

(21.08.2014, 11:08)vabos napisał(a): [ -> ]Może w takim przypadku gdyby osoba prosząca o pomoc miała możliwośc przyznania 2 punktów!!??
Teraz jest problem z samym oznaczaniem postów jako rozwiązanie zamiast podziękowań w zbędnych postach, więc skoro tego standardu trudno dopilnować, nie będzie kontroli nad reputacją (każdy będzie tak czy inaczej przyznawał +2).
Devilshakerz napisał(a):Nie odbieraj tego jako atak na ludzi, którzy pomagają na tym forum; nadmieniam tylko, że ta pomoc może być lepsza i pomagać więcej niż jednej osobie za jednym razem.

Ja nie odbieram tego jako atak, broń Boże. Pomysł jest OK, tylko jak pisałem, po prostu zastanawiam się jak to ma wyglądać. Wiesz, pisanie w kółko tego samego każdemu userowi jest raczej trochę nudne. Zgadzam się ze Snake.

Może jakiś przykład, czy coś, jak Ty/Wy to widzicie?

Jakiś przykład tematu z forum i propozycja odpowiedzi. :)

vabos napisał(a):ale jak ktoś przy okazji byłby łaskaw (bez złośliwości i w miarę możliwości) wjaśnić what's up byłoby idealnie. Oczywiście nigdy nie narzucałbym tego jako obowiązk na forum. Zależne to byłoby tylko i wyłącznie od samego udzielającego pomocy.

Ja myślę, że problem leży głębiej. W samych użytkownikach zakładających wątek.
Dzielą się oni moim zdaniem na kilka grup:
1. Osoby, które mają w nosie jak to działa, chcą gotowca. Ma chodzić i już.
2. Jak pisałem wyżej, patentowane lenie, którym nie chce się użyć wyszukiwarki lub skorzystać choćby z Wiki. Ich też nie interesuje jak to działa (kod który podamy). Ma działać i już.
3. Osoby, które faktycznie chcą zrozumieć kod.

W trzecim przypadku ja bardzo chętnie wytłumaczę co i jak, ale ta osoba musi to wyraźnie napisać, że nie rozumie, chce zrozumieć, nauczyć się itd.
Ja nikogo na siłę uszczęśliwiać nie będę, bo szkoda mojego czasu, w kolejce czekają inni użytkownicy.
Po co mam tłumaczyć komuś kto chce gotowca, jak to działa? Może jemu to niepotrzebne? Nie chce wiedzieć?
Zatem wszystko zależy kto jak ułoży pytanie w poście.
Nikt tutaj nie jest wróżką i na podstawie tego co ktoś napisze, w tej chwili, trudno wywnioskować, czy ten ktoś chce gotowca czy chce porady.
SLAVOO

Bardzo dobrze podzielileś grupy użytkowników dlatego też wczesniej napisałem:

Cytat:ale jak ktoś przy okazji byłby łaskaw .... wjaśnić what's up byłoby idealnie. Oczywiście nigdy nie narzucałbym tego jako obowiązk na forum

Choć pomysł sam w sobie nie jest zły ;)
(21.08.2014, 13:04)SLAVOO napisał(a): [ -> ]Może jakiś przykład, czy coś, jak Ty/Wy to widzicie?

Najprostsze to, jak wymieniłem, historie z headerinclude:
Cytat:User: nie działa rozwijane menu
Mod: pokaż headerinclude
User: [code]
Mod: [code]
User: nie działa
User 2: [code], a jak nie działa to [code]
User: dalej nic
Mod: [code]

Użytkownik jedynie pełni funkcję ludzkiego odpowiednika zdalnej pomocy, nie ma pojęcia, w czym leży problem i jak ewentualnie został rozwiązany, a pomagające osoby mogą nie być świadome, że usiłują rozwiązać problem w ten sam sposób.

Zamiast tego po przejrzeniu kodu użytkownika można napisać, że 8 bibliotek jQuery na jednej stronie (rekordy są bite cały czas) to drobna przesada, a po niej należy dodać "noConflict".
Kto jest zaznajomiony z takimi problemami wie o co chodzi - taka procedura jest identyczna w każdym przypadku; jeśli to nie działa to problem nadal jest oklepany, bo winą są przestarzałe skrypty dołączone do przestarzałych stylów.

Niczego nie trzeba pisać w kółko - jeśli zostało napisane raz, można podać link do odpowiedniego postu (zamiast odsyłać "do szukajki marsz", chyba, że wiemy, iż łatwo odszukać rozwiązanie niezaznajomionemu użytkownikowi bądź wątek jest przyklejony i łatwo widoczny).

Słusznie zauważyłeś, że pomoc na forum wymaga odrobiny wysiłku z obu stron, ale nie zapominajmy o samym forum - szczerze mówiąc trudno dotrzeć do niektórych często poruszanych problemów rozglądając się po tutejszej Wiki i przyklejonych wątkach, zwłaszcza, że spora część wątków się zapętla (użyj wyszukiwarki - i taka odpowiedź jest na wszystkich wątkach pierwszej strony wyników wyszukiwania).

Przy aktualizacji do 1.8 część problemów zostanie ucięta, bo stare style nie będą dalej kompatybilne (a jako support MyBB powinno się tutaj naciskać na upgrade po wydaniu 1.8.1) i to będzie dobry moment na przejrzenie i uporządkowanie supportu.
Czyli w zasadzie chodzi o zmuszenie usera do myślenia xD
W sumie racja, bo to oni potrzebują pomocy a nie my. Zatem to przede wszystkim user powinien pokazać inicjatywę, że czegoś od nas chce. Tak często nie jest.
Wystarczy spojrzeć:
https://webboard.pl/thread-6876.html
Mało kto się to tego stosuje, co utrudnia pracę.
Stron: 1 2 3