Pomysł niby ok, ale jak to się ma do rzeczywistości? Przyjdzie jakiś admin
http://randomcsforum.xaa.pl, utworzy temat "Nie działa edytor" nawet nie spoglądając na setki innych podobnych już rozwiązanych problemów i znowu będzie trzeba tłumaczyć wszystko od nowa. Z czego pewnie i tak niewiele zapamięta jeśli nie będzie mu na tym zależało.
Zresztą, większość takich tematów ma już bardziej rozpisane rozwiązania. Do niektórych istnieją nawet szczegółowe poradniki. Na przykład wspomniane jQuery wisi od jakiegoś czasu i niemal nikt z tego nie korzysta:
https://webboard.pl/thread-36416.html
No i zgadzam się z tym:
(21.08.2014, 13:04)SLAVOO napisał(a): [ -> ]Ja myślę, że problem leży głębiej. W samych użytkownikach zakładających wątek.
Dzielą się oni moim zdaniem na kilka grup:
1. Osoby, które mają w nosie jak to działa, chcą gotowca. Ma chodzić i już.
2. Jak pisałem wyżej, patentowane lenie, którym nie chce się użyć wyszukiwarki lub skorzystać choćby z Wiki. Ich też nie interesuje jak to działa (kod który podamy). Ma działać i już.
3. Osoby, które faktycznie chcą zrozumieć kod.
W trzecim przypadku ja bardzo chętnie wytłumaczę co i jak, ale ta osoba musi to wyraźnie napisać, że nie rozumie, chce zrozumieć, nauczyć się itd.
Jak myślicie, ile jest osób należących do tej trzeciej grupy? 15% użytkowników to dla mnie 'nieco' wyolbrzymione maksimum. Reszta pewnie wolałaby przeglądać Facebook lub siedzieć na serwerze jakiejś gry zamiast wyczytywania wskazówek i używania głowy do rozwiązania swojego problemu.
A jak ktoś spyta o wyjaśnienie - ok, nie widzę problemu, tej osobie zależy i mogę poświęcić swój czas na głębszą analizę gotowca.
Destroy666 - 100% racji, podpisuję się pod tym obiema ręcyma i nogami tyż.
(21.08.2014, 14:41)Destroy666 napisał(a): [ -> ]/.../
Jak myślicie, ile jest osób należących do tej trzeciej grupy? 15% użytkowników to dla mnie 'nieco' wyolbrzymione maksimum. Reszta pewnie wolałaby przeglądać Facebook lub siedzieć na serwerze jakiejś gry zamiast wyczytywania wskazówek i używania głowy do rozwiązania swojego problemu.
A jak ktoś spyta o wyjaśnienie - ok, nie widzę problemu, tej osobie zależy i mogę poświęcić swój czas na głębszą analizę gotowca.
Nie jest wiele osób, dlatego jedni wiodą prym na forach zajmujących się wsparciem, a drudzy po tę pomoc przychodzą. Jakoś zawsze tych chętnych do pomocy jest mniej niż potrzebujących, dlatego fora wsparcia mają się dobrze
Jak myślisz - dlaczego wyciągamy za uszy jak się tylko da co lepszych użytkowników, a to na Devów, a to na MyBB Aktywnych czy Moderatorów?
Z założenia to są elitarne jednostki, które wyróżniają się na tle innych użytkowników.
Gorszą praktyką jest według mnie "miażdżenie motywacji" aktywnych członków społeczności poprzez coraz większe wymagania, coraz większe naciski, pretensje nieraz. Dlatego tutaj walczymy z roszczeniowością, tą chamską i opartą na wymaganiach oderwanych od rzeczywistości.
Podsumowując temat, bo zbaczamy z niego i to mocno - według mnie każdy niech ocenia według siebie. To on jest panem swojego czasu, chęci i zasobów, a zatem jeśli chce sprzedać wiedzę na zasadzie poradnika z wytłumaczeniem - to świetnie! Takich ludzi nam trzeba. Jeśli tylko rozwiąże czyjś problem, który będzie nawet wałkowany miliard razy - też dobrze, przecież ludzie tu zaglądają po rozwiązanie problemu. Niemile widziane są za to chamskie odzywki, bo ktoś jest "zmęczony" ciągłym pomaganiem w tych samych problemach (idzie się wtedy na urlop, żeby nie zwariować).
Stali użytkownicy forum mogą być "zmęczeni", ale Ci, którzy przychodzą tu jako nowi niekoniecznie muszą to wiedzieć i akceptować. Jest support - oczekują pomocy. Jeśli jej nie dostaną - to znaczy, że nie znalazł się nikt, kto zna lub potrafi znaleźć rozwiązanie. Jeśli dostaną - czasem wrócą, czasem nie, albo sami zaczną służyć pomocą ze względu na doświadczenie.
Jest milion dobrych dróg. Te złe widać na pierwszy rzut oka
DamYan napisał(a):Jest support - oczekują pomocy.
A support oczekuje podania wszystkich wymaganych danych do pomocy. A nie
Cytat:Adres forum: ...pusto...
Wersja MyBB ... pusto...
Pojawił się jakiś błąd. Pomóżcie!
A potem taki pisze, że my źli jesteśmy bo nie chcemy pomóc.
(21.08.2014, 21:05)SLAVOO napisał(a): [ -> ]/.../
A potem taki pisze, że my źli jesteśmy bo nie chcemy pomóc.
Skupiając się na skrajnych przypadkach nigdy nie złapiesz klimatu np. 80%
Ja wybieram pozytywy.
To nie są skrajne przypadki. Przejrzyj forum
fakt jak dzisiaj miałem chwilę wolnego i przejrzałem nowe wątki....to ja jako amator....przeżyłem...szok
BTW: w pracy często korzystam i tworze pliki excela w wykorzystaniem VBA i jak słyszę od użyszkodnika, że plik sygnalizuje jakiś błąd bez konkretów to go zwyczajnie odrzucam...może to jest jakieś rozwiązanie na tym forum ...
To może by zrobić, że w przypadku gdy user nie wypełni wszystkich pul szablonu to jego wątek nie zostanie pokazany na forum i wyskoczy informacja o uzupełnieniu brakujących pozycji?
(22.08.2014, 19:20)Blue napisał(a): [ -> ]To może by zrobić, że w przypadku gdy user nie wypełni wszystkich pul szablonu to jego wątek nie zostanie pokazany na forum i wyskoczy informacja o uzupełnieniu brakujących pozycji?
Tak będzie gdy Errorer wprowadzi system XThreads w działach pomocy. Cierpliwości.
Dobrze by było. Skończy się proszenie choćby o adres forum.
Damian poruszył bardzo istotny problem - z czasem pomaganie pewnej grupie po prostu męczy. Aby to ograniczyć dobrze byłoby, aby chociaż niektóre rzeczy były zawsze podawane. Dobrze, ze w tematach od pomocy będzie XThreads, póki co wątki ludzi, którzy mają sobie za nic regulaminy bym po prostu usuwał z dopiskiem "naucz się czytać".
Niemiłe? Robi złe wrażenie? Sorry, ale gdzie indziej znajdzie pomoc, do tego taką? Skoro chce być szanowany, niech sam szanuje ekipę i osoby aktywne.
Wysłane z telefonu
Może i skuteczne, ale mało profesjonalne. Dopisek "Support" nakłada na serwis, profesjonalne zachowanie bez ujawniania swoich emocji. Takie teksty można dawać na niszowych forach o niczym, ale na takim forum jak MyBBoard trzeba trzymać emocje na wodzy. Wiem z doświadczenia, że to trudne gdy ogląda się enty wątek nie pasujący do Regulaminu, ale od tego są modzi i notki moderatorskie by takich delikwentów naprowadzać na dobrą drogę.
(23.08.2014, 13:32)Blue napisał(a): [ -> ]Może i skuteczne, ale mało profesjonalne. Dopisek "Support" nakłada na serwis, profesjonalne zachowanie bez ujawniania swoich emocji. Takie teksty można dawać na niszowych forach o niczym, ale na takim forum jak MyBBoard trzeba trzymać emocje na wodzy. Wiem z doświadczenia, że to trudne gdy ogląda się enty wątek nie pasujący do Regulaminu, ale od tego są modzi i notki moderatorskie by takich delikwentów naprowadzać na dobrą drogę.
Jeśli wspominany XThreads zostanie odpowiednio przygotowany to forum nadal będzie przyjazne dla użytkowników, może nawet bardziej niż teraz. Obecnie jest mały bałagan, bo domyślny szablon jest usuwany, pozostawiany pusty, źle formatowany lub na końcu pozostaje dopisek "
[usuń tę linijkę!!!]". Będzie można zaznaczyć, że np. adres forum jest nieistotny i nie chcemy go podawać, ale pod tym będzie dopisek informujący o konsekwencjach tego wyboru.
I to mi chodziło! Takie dopiski "Naucz się czytać!" są niedopuszczalne na serwisach typu Support.