Dołącz do zespołu ekspertów! Backend lub Frontend Developer?

Sprawdź najnowsze oferty pracy naszego partnera - 8lines.io!

Przygotowanie strony pod seo

Założony przez  karry.

W jaki sposób najlepiej przygotować nową stronę pod seo?
Jeśli strona jest już gdzieś wrzucona, możesz wykorzystać "Measure page quality". Przeprowadzi analizę strony i wyświetli szczegółowo to, co powinieneś poprawić / dodać na stronie, żeby była lepiej pozycjonowana. 

Jest też wygodniejsza metoda polegająca na użyciu przeglądarki Chrome, a dokładniej Lighthouse znajdującego się w devtoolsach. Zasada działania jest ta sama ;)
„Lecz biorę całą odpowiedzialność na siebie. Być może się pomyliłem. Ale przecież mylić się jest rzeczą ludzką.”
Tak pokrótce:
1. Układasz strukturę serwisu, przyjazne adresy URL
2. Research słów kluczowych -> zgodnie z nim dopasowujesz słowa pod konkretne podstrony
3. Podstrony wypełniasz contentem dbając o: nagłówek title, odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych, odpowiednie ułożenie struktury dokumentu (h1-h6), polecam wartościowe teksty na landing page  
4. Ogarniasz linkowanie wewnętrzne (mam tu na myśli również mapę strony, breadcrumbs, menu, boksy linkujące, paginację)
5. Sprawdzasz, jak wygląda wersja mobilna serwisu, jaki jest rzeczywisty czas ładowania strony, jak to wygląda w WebVitals (nie ma się co fiksować, ale biorąc pod uwagę nachodzące zmiany te 80-85pkt warto mieć) -> odpowiednia waga i wielkość zdjęć w serwisie, usuwanie zbędnych wtyczek (jeśli to WP), usuwanie zbędnego JavaScriptu, czy elementów blokujących/opóźniających renderowanie serwisu
Wygląda prosto, ale proste nie jest. W zależności od np. CMSa, którego wybierzesz na różnych etapach pracy będą się pojawiać nowe problemy, sam punkt 5. wymagałby osobnego rozpisania w zależności od użytych rozwiązań.
Jeśli to WP to na pewno warto również pomyśleć o child theme, nie używaniu pięćdziesięciu wtyczek, dbanie o administrację, aktualizację etc. Czyli wszystkie dobre praktyki związane z zabawą z WordPressem.
Jeśli to strona pisana "z palca", bez CMS'ów, to w grę wchodzi optymalizacja kodu, ale to temat rzeka.
Słowa kluczowe nie są już tak ważne jak kiedyś. Od roku 2019 Google widząc, ile osób korzysta jak nie należy z fraz kluczowych, wycofało się z tego.

W skrócie - metakeywords można śmiało wywalić z metatagów, pozycjonuje się JAKOŚĆ i UNIKALNOŚĆ, czyli - tag H1/H2/H3 itd., opis og:description, SZYBKOŚĆ
wczytywania strony, https moim zdaniem to podstawa, lepiej google pozycjonuje strony zabezpieczone.
MojeSłowo - Twoje słowo w internecie, dołącz do dyskusji ;)
Dobrze jest również wprowadzić na stronie szereg wygodnych rozwiązań, które sprawia, ze korzystanie z niej będzie bardizej komfortowe dla użytkownika. Jeśli strona chodzi wolno oraz źle działa na urządzeniach mobilnych, to potencjalny kupujący opuści ją zanim zdecyduje się na zapoznanie z oferowanych towarem.



Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości