Tak pokrótce:
1. Układasz strukturę serwisu, przyjazne adresy URL
2. Research słów kluczowych -> zgodnie z nim dopasowujesz słowa pod konkretne podstrony
3. Podstrony wypełniasz contentem dbając o: nagłówek title, odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych, odpowiednie ułożenie struktury dokumentu (h1-h6), polecam wartościowe teksty na landing page
4. Ogarniasz linkowanie wewnętrzne (mam tu na myśli również mapę strony, breadcrumbs, menu, boksy linkujące, paginację)
5. Sprawdzasz, jak wygląda wersja mobilna serwisu, jaki jest rzeczywisty czas ładowania strony, jak to wygląda w WebVitals (nie ma się co fiksować, ale biorąc pod uwagę nachodzące zmiany te 80-85pkt warto mieć) -> odpowiednia waga i wielkość zdjęć w serwisie, usuwanie zbędnych wtyczek (jeśli to WP), usuwanie zbędnego JavaScriptu, czy elementów blokujących/opóźniających renderowanie serwisu
Wygląda prosto, ale proste nie jest. W zależności od np. CMSa, którego wybierzesz na różnych etapach pracy będą się pojawiać nowe problemy, sam punkt 5. wymagałby osobnego rozpisania w zależności od użytych rozwiązań.
Jeśli to WP to na pewno warto również pomyśleć o child theme, nie używaniu pięćdziesięciu wtyczek, dbanie o administrację, aktualizację etc. Czyli wszystkie dobre praktyki związane z zabawą z WordPressem.
Jeśli to strona pisana "z palca", bez CMS'ów, to w grę wchodzi optymalizacja kodu, ale to temat rzeka.