Domyślnie w MyBB jak i w innych silnikach istnieją wyznaczone Grupy, w których skład wchodzą użytkownicy posiadający wspólne cechy. Są to między innymi ich uprawnienia, możliwości, przywileje oraz obowiązki.
Domyślne grupy to Banned, Awaiting Activation, Quest, Registered, Moderators, Super Moderators, Administrators - ustawiłem je w kolejności posiadanych uprawnień. Grupy te nie mogą zostać usunięte jednak możemy zmienić ich nazwę, przywileje, kolor nicku ilość gwiazdek i inne. Dodatkowo możemy dodać własne nowe grupy, które już potem można usunąć.
Listę grup oraz możliwość ich edycji znajdziemy w ACP → Użytkownicy i Grupy → Grupy.
Aby edytować grupę klikamy w "opcje" → a tam w "Edytuj grupę".
Opcje ogólne
Opcje Moderacji i Administracji:
Opcje Przeglądania:
Opcje postów i oceniania:
Opcje moderacji - ustawienia związane z moderacją pisanych postów.
Opcje ankiet - ustalamy tam możliwości co do tworzenia ankiet dla użytkowników grupy. Wszystko jest tak intuicyjne, że postanowiłem nie rozpisywać.
Opcje załączników - ustalamy opcje załączników - możliwość ich wysyłania oraz ich maksymalną "wagę" w Kilo Bajtach (KB). [1 MB = 1024 KB]
Opcje edycji i usuwania - ustalamy czy dana grupa użytkowników może edytować, kasować własne posty, tematy i załączniki.
Zarządzanie kontem:
I tak z każdą opcją - sama nazwa mówi za siebie, w dalszych opcjach można już znaleźć opisy.
Domyślne grupy to Banned, Awaiting Activation, Quest, Registered, Moderators, Super Moderators, Administrators - ustawiłem je w kolejności posiadanych uprawnień. Grupy te nie mogą zostać usunięte jednak możemy zmienić ich nazwę, przywileje, kolor nicku ilość gwiazdek i inne. Dodatkowo możemy dodać własne nowe grupy, które już potem można usunąć.
Listę grup oraz możliwość ich edycji znajdziemy w ACP → Użytkownicy i Grupy → Grupy.
1 Ogólne ustawienia
Aby edytować grupę klikamy w "opcje" → a tam w "Edytuj grupę".
- Nazwa - po prostu jak ma się nasza grupa zwać.
- Krótki Opis - czyli tak naprawdę kim są osoby danej grupy i jakie są ich obowiązki.
- Format Loginu - tutaj możemy ustawić format loginu. {$username} to podstawowe. Np. aby zrobić nick pogrubiony wystarczy <strong> {$username} </strong>.
- Domyślny Tytuł Użytkownika - tytuł jaki użytkownik będzie miał pod własnym nickiem. Może być jednak zmieniony przez niego (jeśli damy mu takie prawa) lub przez Moderatora/Administratora.
- Gwiadki - w pierwszym polu ustawiamy ilość gwiazdek, a w drugim ścieżkę do nich jeśli zmieniamy na własną.
- Obrazek Grupy - ścieżka obrazka grupy (opcjonalnie), który będzie wyświetlany pod nickiem ale nad awatarem.
Opcje ogólne
- Jest to grupa zbanowana - ustalamy czy dana grupa posiada "przywileje", które zabronią jej członkom oglądania forum, pisania.
Opcje Moderacji i Administracji:
- Użytkownicy tej grupy są Super Moderatorami - opcja ta pozwala członkom grupy moderowanie każdego stworzonego działu.
- Użytkownicy tej grupy mają dostęp do Panelu Moderatora - opcja ta pozwala członkom grupy na dostęp do panelu moderatora czyli m.i.n: przeglądanie raportów, banowanie, dodawanie ostrzeżeń, tworzenie ogłoszeń.
- Użytkownicy tej grupy mają dostęp do Panelu Administratora - opcja ta pozwala członkom grupy na dostęp do ACP z ze wszystkim uprawnieniami. (Można jednak każdemu Administratorowi dać inne prawa w ACP->Użytkownicy i Grupy->Uprawnienia Administratorów)
2 Działy i posty
Opcje Przeglądania:
Wszystkie te uprawnienia są domyślnie dla wszystkich działów jednak istnieje możliwość indywidualnych uprawnień dla każdej grupy w danym dziale)
- Mogą przeglądać forum? - zaznaczone pozwala użytkownikom grupy przeglądać forum.
- Mogą przeglądać wątki? - zaznaczone pozwala użytkownikom grupy czytać treść tematów.
- Mogą przeszukiwać działy? - zaznaczone udostępnia użytkownikom grupy wyszukiwarkę.
- Mogą przeglądać profile użytkowników? - zaznaczone pozwala użytkownikom grupy przeglądać profile innych użytkowników.
- Mogą pobierać załączniki? - zaznaczone pozwala pobierać użytkownikom grupy załączniki z postów.
- Mogą przeglądać forum gdy jest zamknięte? - zaznaczone pozwala ustalić, czy dana grupa może przeglądać forum, gdy opcjonalnie jest zamknięte.
Opcje postów i oceniania:
- Mogą tworzyć nowe wątki? - zaznaczone pozwala użytkownikom grupy tworzyć nowe tematy w działach.
- Mogą odpowiadać w istniejących wątkach? - zaznaczone pozwala użytkownikom grupy udzielać się w już istniejących tematach
- Mogą oceniać wątki? - zaznaczone pozwala użytkownikom grupy oceniać istniejące wątki.
Maksymalna liczba postów na dzień - dzięki tej opcji możemy ustalić ile postów użytkownik tej grupy może maksymalnie napisać dziennie.
Opcje moderacji - ustawienia związane z moderacją pisanych postów.
Opcje ankiet - ustalamy tam możliwości co do tworzenia ankiet dla użytkowników grupy. Wszystko jest tak intuicyjne, że postanowiłem nie rozpisywać.
Opcje załączników - ustalamy opcje załączników - możliwość ich wysyłania oraz ich maksymalną "wagę" w Kilo Bajtach (KB). [1 MB = 1024 KB]
Opcje edycji i usuwania - ustalamy czy dana grupa użytkowników może edytować, kasować własne posty, tematy i załączniki.
3 Użytkownicy i uprawnienia
Zarządzanie kontem:
- Mogą być zgłaszani przez innych? - opcja mówi sama za siebie - czy użytkownicy w tej grupie mogą zostać zgłoszenie przez innych.
- Mają dostęp do paneli użytkowników? - opcja ta zezwala na modyfikowanie sygnaturek,tytułów itp. innym użytkownikom.
- Mogą zmieniać swoje loginy? - opcja ta zezwala na modyfikowanie własnego loginu. Modyfikuje nie tylko "nazwę wyświetlaną" lecz cały login, a więc po zmianie gracz musi logować się z nowego.
- Mogą używać własnych tytułów użytkownika? - opcja ta zezwala na modyfikowanie własnego tytułu użytkownika.
- Mogą wysyłać awatary? - opcja ta zezwala wgrywać własne awatary.
- Mogą posiadać własną sygnaturę? - opcja ta zezwala wgrywać własną sygnaturę (podpis).
- Czy linki w sygnaturze powinny mieć włączony atrybut nofollow? - zarządzaniem atrybutem nofollow.
- Mogą zmieniać swoją stronę WWW? - ograniczenie do zmiany WWW.
- Pokazywać wskaźnik reputacji dla tych użytkowników? - po prostu czy ma być wyświetlane jaką reputacje posiadają użytkownicy tej grupy.
- Mogą dawać punkty reputacji innym użytkownikom? - zezwolenie na dodawanie/odbieranie reputacji innym użytkownikom. Dodatkowo ile maksymalnie punktów użytkownik może odjąć lub też dodać, a ponadto limit dzienny co do dodawania reputacji.
- Mogą dodawać ostrzeżenia innym użytkownikom? - nadanie uprawnienia dodawania ostrzeżeń innym użytkownikom.
- Mogą otrzymywać ostrzeżenia od innych użytkowników? - nadanie immunitetu, czyli braku możliwości otrzymania ostrzeżenia.
- Maksymalna liczba ostrzeżeń na dzień: - limit ostrzeżeń nadanych na jeden dzień.
I tak z każdą opcją - sama nazwa mówi za siebie, w dalszych opcjach można już znaleźć opisy.
Prośby na PW dotyczące wsparcia z problemami będą ignorowane. Pomoc poza forum - odpłatna; kontakt: snakemybboard@gmail.com.