Dołącz do zespołu ekspertów! Backend lub Frontend Developer?

Sprawdź najnowsze oferty pracy naszego partnera - 8lines.io!

Bardziej elastyczne Forum MyBB PL

Założony przez  DamYan.

Zobacz w Portalu - Bardziej elastyczne Forum MyBB PLJakiś czas temu pytaliśmy Was o to, co Wam się nie podoba w MyBB PL i co chcielibyście zmienić: Awatar może mieć 20 kB. Wypowiedziało się niewiele osób, jednak i te wypowiedzi potwierdziły tylko nastroje użytkowników, które zauważamy już od jakiegoś czasu.

Osobiście nie zależy mi na tym, by katować Was naszymi zasadami i restrykcjami, odstraszać mnogością niepisanych praw i zależności. To bez sensu, dlatego postanowiliśmy wspólnie z Ekipą nieco bardziej elastycznie podchodzić do Was, nowych i starszych nieco użytkowników.

Przede wszystkim - więcej dialogu!

Każdy z Was zna te "podłe" notatki moderatorskie, o których otrzymujecie informację na PW. Powiadomienia nadal będą do Was przychodzić, ale postaramy się jakoś "bardziej po ludzku" wyjaśniać Wam, co zrobiliście nie tak. Nieraz zdarzało się, że już pod naporem miliona niepoprawnych postów członkowie Ekipy tracili cierpliwość, stawali się zgryźliwi i złośliwi. Jesteśmy tylko ludźmi i mając tyle spraw na głowie, łącząc tak wiele "etatów" na jednym forum w kilku osobach - nie da się nieraz zdystansować do sprawy.

Mimo wszystko nikt nie zasługuje na to, by go źle traktować, a już na pewno nie Wy, dzięki którym zawdzięczamy funkcjonowanie tego serwisu. Od dziś będziemy się starać z Wami więcej "rozmawiać" w notatkach. Nie będziemy podawać tylko suchych linków, ale wskażemy co zrobić lub czego nie robić, żeby było lepiej, zwłaszcza jeśli chodzi o nowych użytkowników (choć i starsi stażem zapominają czasem jak to "wół cielęciem był").

Chcielibyśmy także i Was prosić o pomoc: ZGŁASZAJCIE POSTY, WĄTKI, ZACHOWANIA UŻYTKOWNIKÓW. W ten sposób pomożecie nam wykrywać błędy, poprawiać je, kierować błądzących na odpowiednie tory. To nieoceniony wkład, jaki Wy możecie dać nam - Ekipie. Być może dzięki temu ktoś z Was nabierze tyle doświadczenia, że będzie mógł wstąpić w nasze szeregi? Kto wie :) Wszystko zależy od Waszej pracy, zapału i najważniejszego - chęci poznawania tajników skryptu MyBB oraz czeluści MyBB PL.

Prostsze szablony

Przyjrzeliśmy się naszym użytkownikom pod względem wiedzy informatycznej i wiedzy na temat MyBB. Jak się okazuje, przeciętny użytkownik MyBB PL to osoba, która wchodzi tutaj zadać kilka pytań, nie mając za bardzo pojęcia o podstawach technicznych skryptu. Zapytana o bazę MySQL, phpMyAdmin, hosting, .htaccess robi wielkie oczy, na szablony w stylu mówi pliki, CSS to już w ogóle ciemna magia... Nie oszukujmy się - nie każdy nasz przeciętny użytkownik będzie "orłem", i to co dla nas podstawowe, dla niego może być szczytem nie do osiągnięcia.

Dlatego postanowiliśmy uprościć szablony postów w działach, napisać je nieco bardziej zrozumiale i nie karać przerzuceniem do Kosza za każdym razem. Wzory są podobne i wymagają od Was podania zaledwie wersji MyBB, adresu strony oraz opisu problemu (i tutaj prosimy, by był możliwe najbardziej zrozumiały). O szczegóły, o ile będą potrzebne - dopytamy w kolejnych postach. Może nasze aktualne podejście wydłuży nieco poprawną diagnozę problemu, ale na pewno ułatwi mniej zaawansowanym użytkownikom funkcjonować na MyBB PL, otrzymywać rzetelną pomoc i czuć się po prostu dobrze.

Mam nadzieję, że ta zmiana ucieszy Was najbardziej :)
Jeśli nadal macie propozycje, które wg Was pomogłyby w lepszym funkcjonowaniu MyBB PL i uczynieniu go bardziej "juserfrjendli" - piszcie tutaj i teraz :D Zapraszamy do dyskusji!
Cieszę się, że MyBB PL staje się supportem przyjaznym dla użytkowników, bo ostatnio to już się źle działo. Mam nadzieję, że te zmiany zachęcą nowych użytkowników do przebywania na MyBB PL oraz korzystania ze skryptu, a przede wszystkim chęci zdobywania wiedzy i przekazywania jej innym, bo przecież większość z nas była laikami.
Może konkurs wiedzy na temat MyBB?
Ja bym dała tylko jedną małą uwagę -> by nie każdy wątek w Hyde Park traktować z powagą tylko dać sobie na luz :P
Windows ❼ Forum
Za złudzenia płaci się rzeczywistością...
Tylko głupcy mogą być szczęśliwi - czyż nie warto być głupcem?
Jak Bóg chce komuś dokuczyć odbiera mu rozum.
To tylko puste słowa, ja czekam na czyny.
Tak wmawiajcie sobie....
Kazda moja notatka to notatka z linkiem do jakiejs akcji w ktorej i tak nie bede bral udzialu, wiem kiedy userowi mam dac reputacje czy pomogl za pomoc, kiedy moj watek jest skaczony czy odpowiedz mi pomogla.
Na sile chcecie uszczesliwic userow ktorzy tego nie chca.
Ja tyle mam,do powiedzenia w tym temacie.
(17.12.2011, 06:50)Sylwek150c napisał(a): Tak wmawiajcie sobie....
Kazda moja notatka to notatka z linkiem do jakiejs akcji w ktorej i tak nie bede bral udzialu, wiem kiedy userowi mam dac reputacje czy pomogl za pomoc, kiedy moj watek jest skaczony czy odpowiedz mi pomogla.
Na sile chcecie uszczesliwic userow ktorzy tego nie chca.
Ja tyle mam,do powiedzenia w tym temacie.

Nikt nikogo nie uszczęśliwia na siłę - mamy swoje zasady, których musisz przestrzegać rejestrując się na forum. Udział w dyskusjach jest dobrowolny, więc jeśli coś Ci się nie podoba, a my mamy to wypracowane przez ponad 4 lata, po prostu opuść forum.

Od zwracania uwagi jeszcze nikt ataku padaczki nie dostał, a Twój post wg mnie taki nieco "padaczkowy" jest, a brzmi jak wyraz niezadowolenia, bo "ktoś coś ode mnie chce". Jak już pisałem wyżej - nie chcesz, nie uczestnicz w życiu MyBB PL, nikt Cię do tego nie zmusza.
@Sylwek150c
Z akcja dziekowania chodzi o to aby nie pisac kompletnie bezuzytecznego posta "dziekuje".czy "dziala, super".

@DamYan
1. Zykly user nie moze odpowiadac w tematach w koszu, gieldzie (nie wiem czy jeszcze gdzies). Jesli nawet jest to zamierzone, to przydalaby sie informacja powyzej dzialu i przyjazniejszy opis bledu. O ile gielde czesciowo moge zrozumiec, o tyle kosza kompletnie nie.
2. To forum to swietna baza wiedzy o MyBB i prosze CIe, utrzymaj ten poziom. Nie obnizaj go do odpowiadania na coraz prostsze pytania "skad pobrac jezyk polski", "gdzie w ACP jest opcja xyz" czy podobne. "Uczestnictwo" w forum powinno wymagac minimum wkladu wlasnego i elementarnego poziomu myslenia.
3. Moze warto byloby do tematow rozwiazanych dodawac cos w stylu prefiksa 'solved' lub 'rozwiazany' wtedy na liscie wyszukiwania latwiej bedzie wybrac te najbardziej potrzebne. Ewentualnie moze jakis poddzial typu "problemy rozwiazane".
4. Moze jakas lista jaki poziom ostrzezen (i na jaki okres) grozi za jakie wykroczenie i jakie sa konsekwencje poszczegolnych poziomow? To mi sie nasunelo po tym jak sam dostalem 20% moim zdaniem nieslusznie.
5. Zauwazylem, ze chyba nie wszedzie, jest szybka odpowiedz. Gdzies nie bylo tez szybkiej edycji (do poprawienia literowek jest w sam raz).
(17.12.2011, 09:33)OkweL napisał(a): /.../
@DamYan
1. Zykly user nie moze odpowiadac w tematach w koszu, gieldzie (nie wiem czy jeszcze gdzies). Jesli nawet jest to zamierzone, to przydalaby sie informacja powyzej dzialu i przyjazniejszy opis bledu. O ile gielde czesciowo moge zrozumiec, o tyle kosza kompletnie nie.

Nie za bardzo rozumiem, po co w Koszu uprawnienia do pisania? Jeśli moderator/admin pisze notatkę, w której określa co jest nie tak i z czego wynika przerzutka do Kosza, to w razie niedomówień można się z nim skontaktować na PW. Dawanie możliwości odpisywania jest zupełnie bezpodstawne.

Jeśli chodzi o pozostałe działy, w których nie można odpisywać - opcja jest wyłączona dla użytkowników, ponieważ w DD np. ktoś pisał posta "fajne rangi, wezmę sobie", albo "świetny plugin!" i działo się to nagminnie. Ze względu na to, że mamy kody rabatowe na hostingi, z których korzysta lub chce skorzystać wielu użytkowników, musimy dbać o to, by progi postowe były spełnione w sposób zasłużony, czyli aby posty były wartościowe. W GO - często pojawiają się spory, a niektóre wątki wyglądały jak czat, dlatego jeśli ktoś chce wziąć zlecenie - odzywa się przez formy kontaktowe, jakie udostępnia autor.

Co do opisów - postaramy się to poprawić.

(17.12.2011, 09:33)OkweL napisał(a): 2. To forum to swietna baza wiedzy o MyBB i prosze CIe, utrzymaj ten poziom. Nie obnizaj go do odpowiadania na coraz prostsze pytania "skad pobrac jezyk polski", "gdzie w ACP jest opcja xyz" czy podobne. "Uczestnictwo" w forum powinno wymagac minimum wkladu wlasnego i elementarnego poziomu myslenia.

Podoba mi się Twoje podejście, bo sam mam takie samo, natomiast umówmy się - mam w temacie duże doświadczenie, moja Ekipa też. Proste pytania są wręcz nieraz prostackie, stąd dlatego wymyśliłem naszą akcję "pokochaj wyszukiwarkę", bo moderatorzy mieli już dosyć pisania o sprawach oczywistych. Z drugiej strony jednak, jeśli ktoś tu trafia po raz pierwszy i szuka pomocy - czasem trudno mu od razu dopasować się do zasad, czy zwyczajnie użyć szukajki, bo jedyne czego potrzebuje to nowa wersja skryptu, opis jak dokonać upgrade, albo jak w ogóle zainstalować spolszczenie, ponieważ nie ma ten temat zielonego pojęcia. Choć bywa to irytujące, to jednak i takim użytkownikom trzeba pomagać się odnaleźć. Jeśli ktoś ma już kilkanaście/dziesiąt postów i nadal zadaje takie pytania - dostaje po głowie ostrzeżeniem, nie martw się ;)

(17.12.2011, 09:33)OkweL napisał(a): 3. Moze warto byloby do tematow rozwiazanych dodawac cos w stylu prefiksa 'solved' lub 'rozwiazany' wtedy na liscie wyszukiwania latwiej bedzie wybrac te najbardziej potrzebne. Ewentualnie moze jakis poddzial typu "problemy rozwiazane".

Będziemy prowadzać MySupport na MyBB PL, więc takie rozwiązanie będzie jeszcze bardziej wygodne, ponieważ to użytkownicy będą oceniać, czy problem dzięki danemu postowi został rozwiązany czy nie.

(17.12.2011, 09:33)OkweL napisał(a): 4. Moze jakas lista jaki poziom ostrzezen (i na jaki okres) grozi za jakie wykroczenie i jakie sa konsekwencje poszczegolnych poziomow? To mi sie nasunelo po tym jak sam dostalem 20% moim zdaniem nieslusznie.

Jeśli czujesz się w jakikolwiek sposób pokrzywdzony, w regulaminie stoi (z którym pewnie się porządnie zapoznałeś ;)):

MyBB PL napisał(a):7. Użytkownik ma prawo zwrócić się do Administracji ze skargą na zachowanie innego użytkownika (w tym moderatora i administratora) tylko i wyłącznie poprzez wysyłanie e-maila z dokładnym opisem spornej sytuacji pod adres administracja@mybboard.pl.

Nie ma taryfikatora, bo tak naprawdę wszystko jest zmienne. Mamy co prawda ustalone tematyki ostrzeżeń i nigdzie nie jest to podane, więc też postaram się coś z tym zrobić, aby było bardziej przejrzyste.

(17.12.2011, 09:33)OkweL napisał(a): 5. Zauwazylem, ze chyba nie wszedzie, jest szybka odpowiedz. Gdzies nie bylo tez szybkiej edycji (do poprawienia literowek jest w sam raz).

Konkrety - podaj przykłady, a jak są jakieś błędy, wiesz pewnie gdzie zgłaszać.
Dzieki za odpowiedz i juz tlumacze o co chodzi z tym koszem.
(19.12.2011, 12:51)DamYan napisał(a): Nie za bardzo rozumiem, po co w Koszu uprawnienia do pisania? Jeśli moderator/admin pisze notatkę, w której określa co jest nie tak i z czego wynika przerzutka do Kosza, to w razie niedomówień można się z nim skontaktować na PW. Dawanie możliwości odpisywania jest zupełnie bezpodstawne.
Mimo wszystko, czasami jakis user moze zechciec, pomijajac miejsce w koszu, odpowiedziec na pytanie, kontynuowac offtopic, z ktorego moze powstac oddzielna dyskusja (jednak nie warta oddzielnego tematu) czy chociazby napisac wlasna opinie (zwlaszcza jesli trafia tam temat z dzialu zaprezentuj sie). Nie mowie, ze te uprawnienie tam jest potrzebne do flame'u. I tak o ile pamietam, tematy "znikaja" po 7 dniach.
Cytat:Jeśli chodzi o pozostałe działy, w których nie można odpisywać - opcja jest wyłączona dla użytkowników, ponieważ w DD np. ktoś pisał posta "fajne rangi, wezmę sobie", albo "świetny plugin!" i działo się to nagminnie. Ze względu na to, że mamy kody rabatowe na hostingi, z których korzysta lub chce skorzystać wielu użytkowników, musimy dbać o to, by progi postowe były spełnione w sposób zasłużony, czyli aby posty były wartościowe. W GO - często pojawiają się spory, a niektóre wątki wyglądały jak czat, dlatego jeśli ktoś chce wziąć zlecenie - odzywa się przez formy kontaktowe, jakie udostępnia autor.
Dlatego napisalem, ze tutaj czesciowo to rozumiem. Przydalaby sie tylko krotka informacja o tym, ewentualnie (tutaj juz pytanie do koderow) brak wyswietlania guzika odpowiedz, dla grup innych niz mod/admin itp. Wiem, ze efekt moze nie byc warty nakladu pracy, ale na pewno bedzie to duzo ladniej wygladalo ;) To akurat szczegol kosmetyczny, jesli cos sie zmieni to super, jesli nie, to na pewno nie pogorszy przyjemnosci, z korzystania z forum.
Cytat:Podoba mi się Twoje podejście, bo sam mam takie samo, natomiast umówmy się - mam w temacie duże doświadczenie, moja Ekipa też. Proste pytania są wręcz nieraz prostackie, stąd dlatego wymyśliłem naszą akcję "pokochaj wyszukiwarkę", bo moderatorzy mieli już dosyć pisania o sprawach oczywistych. Z drugiej strony jednak, jeśli ktoś tu trafia po raz pierwszy i szuka pomocy - czasem trudno mu od razu dopasować się do zasad, czy zwyczajnie użyć szukajki, bo jedyne czego potrzebuje to nowa wersja skryptu, opis jak dokonać upgrade, albo jak w ogóle zainstalować spolszczenie, ponieważ nie ma ten temat zielonego pojęcia. Choć bywa to irytujące, to jednak i takim użytkownikom trzeba pomagać się odnaleźć. Jeśli ktoś ma już kilkanaście/dziesiąt postów i nadal zadaje takie pytania - dostaje po głowie ostrzeżeniem, nie martw się ;)
Tutaj tez rozumiem takich nowicjuszy. Wiem tez, ze wyszukiwarki nigdzie nie dzialaja tak jakbysmy sobie tego chcieli. Ci co sa na forum dluzej, zawsze potrafia lepiej z wyszukiwarek korzystac bo pamietaja konkretne slowa uzyte w temacie, badz usera, ktory bral pisal albo dzial, i w ten sposob ograniczaja wyniki. Wiem, ze na Wiki sa artykuly jak zainstalowac, spolszczyc czy dokonac najpopularniejszych modyfikacji. Tylko moze taki przecietny Kowalski nie wie nawet co te "wiki" w menu znaczy? Nie mam tez na razie pomyslu jak mozna byloby to bardziej usprawnic czy spopularyzowac. W kazdym razie IMHO byloby lepiej, gdyby user (niech bedzie, ze ja), piszac jakas uwage probojaca zmusic do myslenia, czy wrzucajac link do lmgtfy.com nie byl traktowany na rowni z kims, kto szuka "dymu". Ja uwazam, ze ktos kta zada rozwiazania nie zasluguje na traktowanie na rowni z tym, kto pisze pokornie (choc to nie jest moze odpowiednie slowo). Tej drugiej osobie pokazac moge nawet "palcem" gdzie ma kliknac, podczas gdy pierwsza dostanie tylko haslo i delikatna uwage. Z "doswiadczenia" tez wiem, ze wielu ludzi ignoruje uwagi ze strony osob funkcyjnych (bo ci z blachami tylko sie madrza), ale gdy zwykly szary uzytkownik napisze cos krytycznie to ci, do ktorych sa te uwagi czesciej biora to do siebie, o ile nie jest to jednorazowa rejestracja, gdzie po otrzymaniu rozwiazania tego uzytkownika wiecej nikt nie zobaczymy.
Cytat:Jeśli czujesz się w jakikolwiek sposób pokrzywdzony, w regulaminie stoi (z którym pewnie się porządnie zapoznałeś ;)):
Nie czuje sie pokrzywdzony. Jesli Moderator uznal, ze mi sie nalezalo a regulamin daje mu takie prawo aby to ocenic to on ma racje. Jesli spiesze sie do pracy i dostaje mandat, to moge sie z nim nie zgadzac ale prawo jest po stronie tego, kto ten mandat wymierza. Jednak zeby bylo sprawiedliwie jest on ograniczony taryfikatorem ;)
Lepiej jest wiedziec ze np, za offtopic dostane np 10-30%, gdy natomiast bede sie klocil czy wyzywal kogos, grozi mi znacznie wiecej. I oczywiscie z * na koncu, ze recydywa nie podlega tolerancji. Po prostu zeby to nie bylo tak, ze kazdy funkcyjny rozdaje kary tylko wg wlasnego uznania. Bo np Moderator X oceni cos na 10%, Moderator Y na 50%, a Admin w ogole na bana, bo zadziala tutaj jeszcze jakas prywatna niechec "ogolna" do tego usera. Jak do tej pory korzystam z tego forum z przyjemnoscia. Wiem, ze to dziwnie zabrzmi (i na pewno na moja niekorzysc) ale wprost, dobrze jest wiedziec jak wysoka kara grozi za zlamanie regulaminu z premedytacja (wiedzac, ze pisze offtopic czy wytykajac lenistwo).
MyBB PL napisał(a):7. Użytkownik ma prawo zwrócić się do Administracji ze skargą na zachowanie innego użytkownika (w tym moderatora i administratora) tylko i wyłącznie poprzez wysyłanie e-maila z dokładnym opisem spornej sytuacji pod adres administracja@mybboard.pl.
Mi taka "droga" kojarzy sie z zalatwianiem sprawy za plecami albo co gorsze donoszeniem. Ja wychodze z zalozenia (byc moze blednego ;) ), ze jezeli jestem karany za cos co zrobilem publicznie (napisalem, powiedzialem itd). to kazdy kto sytuacje widzi/widzial, ma prawo ja skomentowac, nie po to by walczyc z systemem albo sie przymilac, ale dlatego, ze jest to forum. A forum tworza wszyscy. I dla mnie komentarz osoby postronnej jest rownie wazny jak osoby funkcyjnej (ktore poza wszystkim sa pod wieksza presja). Osoby funkcyjne ustalaja regulamin, i pilnuja jego przestrzegania (tutaj naprawde wyglada to swietnie - niewiele for widzialem gdzie sie podchodzi taki "sucho" i "bezstronnie" ale mimo wszystko sprawiedliwie do zasad) ale ci zwykli szarzy userzy tez tworza to miejsce.
Cytat:
(17.12.2011, 09:33)OkweL napisał(a): 5. Zauwazylem, ze chyba nie wszedzie, jest szybka odpowiedz. Gdzies nie bylo tez szybkiej edycji (do poprawienia literowek jest w sam raz).
Konkrety - podaj przykłady, a jak są jakieś błędy, wiesz pewnie gdzie zgłaszać.
Jak znowu rzuci mi sie to w oczy to dopisze ;)

Szybko tylko podsumuje siebie, mi sie tutaj podoba, jest ogromna pomoc, rzeczowa, skladna, z wykorzystanym systemem dziekowania itd. Te uwagi wyzej to tylko moje prywatne odczucie co mozna poprawic zeby bylo jeszcze lepiej, nie jest to natomiast jakis wyznacznik. Jak mowie, byc moze moje podejscie jest bledne ;)



Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości