Drodzy, pracujemy na platformą marketplace'ową gromadzącą polskich sprzedawców. Kilku z nich dało nam znać, że opisy produktów powinny się różnić od tego co mają w swoich sklepach, bo Google będzie nam i im obniżał rankingi za "kopiowany kontent". Czy to naprawdę spory problem i realne ryzyko?
Jak najbardziej. Google nie lubi zdublowanej treści, zwłaszcza jeżeli taka treść pojawiła się wcześniej na innej stronie... Twoja strona będzie lądować niżej w wynikach albo całkowicie będzie z nich wyrzucona.
A nie można byłoby wykorzystać meta tagów canonical? Google otrzymałoby od razu informację, że dany produkt pochodzi z konkretnego urla. Zakładając, że pobierasz XML sklepu z produktami taki URL z reguły się pojawia, a wtedy po waszej stronie kwestia wrzucenia meta tagu. Nie pamiętam tylko czy to jest akceptowane przy kilku domenach czy tylko przy treści z jednej konkretnej...
Powinni stworzyć wysokiej jakości teksty seo.
Zakładając że masz domenę bez autorytetu to raczej Ty będziesz pod wodą. Natomiast w internecie nie ma unikalnej treści (naprawdę, nie da się napisać 2137 bloga kulinarnego inaczej) więc ogólnie w dłuższej perspektywie to żaden problem.
https://radio5.com.pl/2023/09/jak-tworzy...ej-strony/
Na stronie jest kilka porad na temat tego jak tworzyć treści, które pomogą w pozycjonowaniu strony www.