Webboard

Pełna wersja: Jak szybko otrzymać pomoc na forum?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Na forum MyBBoard.pl codziennie wiele osób poszukuje i otrzymuje, pomoc związaną z MyBB. Jednak działania te można znacznie przyspieszyć, stosując się do kilku prostych zasad. Oto lista czynności, które powinieneś wykonać szukając pomocy dla swojego forum opartego na MyBB:

  1. Sprawdź gotowe rozwiązania
    Na początku, jeśli szukasz pomocy/rozwiązania/modyfikacji/tłumaczenia dla MyBB powinieneś zajrzeć na:
    • Dział poradniki - znajdziesz tutaj definicje podstawowych pojęć związanych z MyBB a także pokaźny dział tutoriali. 
    • Mods MyBB.com - zbiór modyfikacji/wtyczek/stylów dla MyBB na oficjalnej stronie.
  2. Poszukaj rozwiązania problemu
    Być może ktoś miał podobny, a może i identyczny problem? Skorzystaj z wyszukiwarki na MyBBoard.pl w celu znalezienia rozwiązania. Szukaj dokładnie, nie zawsze odpowiedź znajdziesz od razu. Jeśli wyszukiwarka MyBBoard.pl nie da oczekiwanych rezultatów, możesz użyć jednej z wyszukiwarek internetowych, np. Google.pl.

  3. Nie pisz, jeżeli sam możesz rozwiązać problem
    Często zdarza się, że problem dotyczy rzeczy, którą łatwo można skonfigurować poprzez Panele Administratora czy Użytkownika. Sprawdź najpierw, czy nie jest możliwe rozwiązanie problemu samodzielnie. Często zdarza się, że kilka minut po założeniu wątku autor sam rozwiązuje problem i prosi o zamknięcie wątku.


  4. Tytułuj poprawnie wątki
    Pamiętaj, na forum nie jesteś sam. Poprawne tytułowanie wątków to nie bezinteresowny wymysł, a bardzo duże ułatwienie w ich przeglądaniu. Temat jest najważniejszym oznakowaniem wątku i musi być niejako jego krótkim streszczeniem, opisem. Nie do przyjęcia są tematy jednowyrazowe, nie mające związku z treścią, takie jak: 'jak zmienić?', 'co jest nie tak?', 'Scypt POMOCC !!!!' czy 'Pomoc'. Pamiętaj, że temat typu Problem z ..., nie zawierający krótkiego opisu treści wątku, również jest niepoprawny. Jeśli ktokolwiek będzie szukał rozwiązania na podobny problem, będzie miał także ograniczone pole działania, jeśli rozwiązanie znajduje się w wątku o kompletnie nie związanym z treścią tytule.


  5. Pisz poprawną polszczyzną
    Jesteś na Polskim Supporcie MyBB, więc pisz poprawnie w języku polskim. Poprawnie formułuj zdania, używaj polskich znaków diakrytycznych, dbaj o ortografię. Jeśli masz z tym problem, nie tłumacz się dysfunkcjami, ale staraj się nie popełniać błędów, zwłaszcza, że większość popularnych przeglądarek internetowych zawiera moduł sprawdzania pisowni, a do innych da się go doinstalować. 

  6. Jeden wątek dotyczy jednego problemu
    Nie pytaj w jednym wątku o rozwiązanie kilku problemów. Zachowywanie na MyBBoard.pl zasady 1 wątek = 1 problem zdecydowanie poprawia czytelność i przejrzystość działów oraz wątków i znacznie ułatwia efektywne poszukiwanie rozwiązań problemu. 

  7. Pisz na temat
    Posty w wątku muszą być ściśle związane z tematem. Wszystkie inne będą bezzwłocznie kasowane. Również posty traktujące o innych wtyczkach, modyfikacjach lub nawet skryptach (np. 'bo w tamtym jest tak i tak'), podczas gdy autor pyta o konkretną rzecz, będą kasowane.

  8. Uzupełniaj domyślny szablon w tworzonym wątku
    Szablon odpowiedzi został utworzony, abyś mógł przekazać wszystkie niezbędne informacje, nie zapominając o żadnej z nich. Dlatego więc nie lekceważ go, uzupełniaj wszystkie pola z szablonu. Jest on dużą dawką informacji na początek, często pozwalającą od razu rozwiązać problem. Unikniesz w ten sposób podawania tych informacji w dalszej części dyskusji nad problemem.

  9. Kod umieszczaj w odpowiednich tagach
    Zarówno kodu HTML, CSS czy PHP nie należy wstawiać bezpośrednio do treści posta albo jako cytat, gdyż przez to wypowiedź staje się mało czytelna. Do umieszczania kodu na forum służą znaczniki [code] i [php].

  10. Opisz swój problem dokładnie
    Oprócz szablonu, który powinieneś uzupełnić, opisz dokładnie swój problem w treści wątku, podając jak najwięcej informacji. Ważne jest, abyś nie uogólniał, nie ignorował niektórych danych. Poza obowiązkowym szablonem, ważne są przede wszystkim wiadomości:
    • używany styl
    • używane modyfikacje skryptu, wtyczki
    • zdarzenie, po którym problem wystąpił
    • w przypadku otrzymywanych błędów - numer błędu i dokładny opis (Nie: jakiś błąd!)
  11. Nie podbijaj wątków, nie pytaj 'czy ktoś odpowie?!'
    Polski Support MyBB to grupa miłośników skryptu MyBB, którzy oprócz satysfakcji, nic nie otrzymują za udzielaną na forum pomoc. Nie myśl więc, że Twój problem jest najważniejszy, a ktoś ma obowiązek jak najszybciej go rozwiązać. Jeśli ktokolwiek zna jego rozwiązanie, na pewno odpowie i bez ponaglań.

  12. Nie odkopuj wątków
    Odkopywanie wątków starszych niż 3 miesiące jest zabronione. Jeżeli w wątku nie rozwiązano Twojego problemu napisz nowy w odpowiednim dziale. Odświeżanie wątku jest dozwolone po 4 dniach od ostatniego posta w nim. Odświeżać wątki może tylko autor tematu i nikt inny.

  13. Nie podpinaj się pod inne wątki
    Nie podpinamy się pod czyjeś wątki. Zakładamy własny.

  14. Nie tłumacz się nieznajomością języka obcego
    Jeśli otrzymałeś odpowiedź z linkiem, który prowadzi do rozwiązania problemu w obcym języku lub sam takowe znalazłeś, nie pisz od razu, że nie znasz/nie rozumiesz. Rozwiązania zazwyczaj podawane są poprzez podanie kolejnych kroków, które można łatwo zrozumieć, nawet bez znajomości języka. Jeżeli jednak kompletnie nie radzisz sobie z rozwiązaniem w innym języku, pomóc może Ci jeden z darmowych sieciowych tłumaczy (na przykład: Google Translate). Proś o pomoc w tłumaczeniu dopiero wtedy, gdy poprzednie próby nie dadzą rezultatu, a tekst jest wybitnie rozbudowany i zawiera nietypowe słowa. 

  15. Nie proś o zamknięcie wątku
    Jeśli otrzymałeś odpowiedź, która rozwiązała Twój problem, nie proś o zamknięcie wątku. Być może ktoś zna lepsze rozwiązanie, lub uważa, że należy w wątku jeszcze o czymś poinformować. Zawsze o zamknięciu wątku decydują Moderatorzy danego działu.

  16. Nie obrażaj się i nie oskarżaj bezpodstawnie
    Jeśli nie uzyskałeś pomocy na MyBBoard.pl, nie obwiniaj za to od razu Supportu. Sprawdź, czy podałeś dokładny opis problemu, a może rozwiązanie jest już gdzieś dostępne? Nie obrażaj się na użytkowników, że Cię nie lubią i nie chcieli Ci pomóc, ponieważ oni również mogą nie wiedzieć wszystkiego. Nie oskarżaj również Supportu za swoje niepowodzenia. Dokładnie wykonuj wskazówki i porady, czytaj odpowiedzi ze zrozumieniem.

  17. Nie proś i nie obiecuj punktów reputacji za pomoc
    Na forum pomagamy dla satysfakcji oraz doskonalenia swojej wiedzy. Najważniejszy jest Twój wkład i zaangażowanie w rozwój forum i pomoc innym użytkownikom. Punkty reputacji są jedynie dodatkiem i powinny być przyznawane dobrowolnie.

  18. Jak nie postępować?
    Jeśli nadal nie wiesz, jakie wątki i zachowania są nietolerowane zajrzyj do Kosza. Tam zostają przenoszone wszystkie wątki, które nie mieszczą się w ogólnie przyjętych normach.

    Stosując się do tych zasad, możesz mieć niemal pewność, że Twój problem zostanie rozwiązany :D.