Webboard

Pełna wersja: Zbieramy materiał pod poradnik młodego admina
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siemka,
Jako że poziom w dziale suportu ciągle jest gruntowy postanowiłem rozpocząć zbieranie materiałów do jeszcze prostszego poradnika związanego z webmasterką. Czym chciałbym aby się wyróżniał? Tym aby był znacznie prostszy w odbiorze, aby człowiek który htmla na oczy nie widział po 2 godzinach czytania potrafił zadbać o swoje forum. Jednak aby to osiągnąć będzie mi potrzebna wasza pomoc, wasze doświadczenie i zaangażowanie. A może i my się czegoś nauczymy :P
Sam poradnik będzie zawierał podstawy, też te które już były w innych poradnikach, jednak będą w krótszej bardziej ogólnej formie. Nie chcę robić kolejnego tematu ważne linki, chcę zrobić poradnik zbiorczy, który będzie takim wstępem do bardziej rozbudowanych poradników na tym forum.
Mam nadzieję, że mnie dobrze zrozumieliście.
Proszę was o podawanie tematów i ewentualne propozycje zawartości.

Ja bym dał takie tematy jak:
  • bezpieczeństwo strony(gdzieś w poradnikach jest już bardziej rozbudowany poradnik o tym)
  • netykieta/netyka
  • wyszukiwanie informacji
  • dobre praktyki pisania kodu html/css(głównie sematyka)
  • narzędzia wbudowane w przeglądarkę
  • troszkę o domenach
  • grafika
  • podstawy podstaw html(w sumie to można zatrzymać się na divie i klasach)
Więc wypowiadajcie się, każda opinia jest ważna :D
Dzięki!
(25.04.2016, 20:43)NiespecjalnieUzdolniony napisał(a): [ -> ]Sam poradnik będzie zawierał podstawy, też te które już były w innych poradnikach, jednak będą w krótszej bardziej ogólnej formie.

(25.04.2016, 20:43)NiespecjalnieUzdolniony napisał(a): [ -> ]bezpieczeństwo strony


Już zestawienie czegoś typu "krótko i ogólnie" z "bezpieczeństwem" niestety niczego dobrego nie wróży.
Webmasterka, a już tym bardziej administracja, to nie jest zagadnienie proste i wydaje mi sie, że próba spłycania tego, może dac tylko skutek odwrotny do zamierzonego: owszem, materiał będzie, ale czy przydatny. Raczej nie.
Jestem więc ciekaw efektu i mam nadzieję, że będzie to wyważone :)
Mam raczej w zamierzeniu narobienia smaka na poznanie tematu niż wyjaśniania co i jak, myślę że będzie to bardziej wstęp do konkretnego tematu niż samodzielna zawartość.
""krótko i ogólnie" z "bezpieczeństwem" niestety niczego dobrego nie wróży" dlatego chcę w tym przypadku tylko wyjaśnić jakie zagrożenia są związane z niewłaściwym administrowaniem.
Jak mówiłem w przypływie irytacji na czacie - nie ma to sensu. Osoby opornej - czyli zdecydowanej większości 'administratorów' nie zmusisz do nauki, a materiałów do nauki jest wystarczająco wiele zarówno u nas - poradniki nawet do css / html mamy ..., jak i ogólnie w sieci.

Problemem jest nasze podejście, nasze jako osób "pomagających". Sami takich szkodników kreujemy. Nawet jeśli jedna osoba odpowie w wątku w sposób pytający/naprowadzający to znajdzie się ta jedna, która rzuci gotowca i zlituje się nad userem prowadząc go za rękę i zmieniając pieluchę w wieku 10 lat. Niby fajnie, ale w ten sposób nic nie osiągniemy.

Jeśli pytanie jest banalne to sam nie raz rzucę gotowca, jeśli jednak wymaga choć minimalnego użycia mózgu to zazwyczaj jestem ignorowany bądź nawet wyzywany jak to ja mogę się tak znęcać, przecież zakłada się temat by uzyskać pomoc. Bardzo sobie cenię zaradność, gdy użytkownik pisze z problemem i mówi co zrobił i co myśli, że może zrobić, ale technicznie tego nie potrafi. Na tej zasadzie staram się działać, gdy sam zwracam się o pomoc i wydaje mi się, że przyjemniej się odpowiada na takie tematy. Temat pomocy powinien być burzą mózgów, a nie "zrób to za mnie", zrób to za mnie to po prostu zlecenie.

Razi mnie też, gdy (za przeproszeniem) beton zakłada temat, ale nie jest w stanie poprawnie przejść procesu zakładania tematu i zostawia linijkę, w której wyraźnie jest napisane "do usunięcia", usuwa adresy forum/wersji bo wydaje mu się, że dba o bazę danych i wprowadza mniej znaków do tematu? Był nawet raz koleś, co notorycznie nie dość, że zostawiał wzór to jeszcze pisał wielką czcionką, przewijało się w to 5-10 jego tematach. Akurat odpowiadałem mu w każdym i w każdym swoim poście zwracałem na to uwagę. Za czcionkę, w końcu dostał naganę od moderatora, ale wzór jak olewał tak olewał. Boli mnie, że takie tematy nie są przenoszone do kosza. W mysupport była fajna opcja "odmów wsparcia", trochę mi jej brakuje. Człowiekowi beton powinniśmy mówić na dzień dobry do widzenia.

Jeśli będziemy jednak bardziej rygorystycznie podchodzili do sprawy to aktywność na forum znacznie spadnie - i tu należy się zastanowić co jest ważniejsze, a to już nie moja broszka.

Obecne tematy w stylu "jak szybko otrzymać pomoc?" są po prostu ... złe. Fajnie zredagowane, sformatowane i rozpisane, ale to nie o to w tym chodzi. User chce szybkiej pomocy a otrzymuje ścianę tekstu o poprawnym zachowaniu, 99% to zleje i założy milionowy topic.
Jakiś czas temu rozpocząłem tworzenie czegoś w stylu FAQ, zbierając najczęściej pojawiające się problemy i opisując w miarę szczegółowo jak problemowi zaradzić. Na dobrą sprawę, takie FAQ powinno być niczym innym jak zbiorem linków przydzielonych do konkretnej kwestii / pytania. O ile to znajdę to wrzucę do przejrzenia, ale to nie szybciej niż w weekend.

tl;dr;
Do niczego nikogo nie zmusimy. Jedynym wyjściem jest solidarność 'pomagających' i olewanie młotów, zabawa w dobrego i złego glinę tu nie działa. Z działań to ewentualnie lepsze zebranie linków (powaga, 99,99% problemów już była przynajmniej 3 razy) do jednego tematu edytowanego przez człowieka, a nie tematu zbiorczego na zasadzie listy wątków.
ps. dział poradniki pod tym względem też leży, lista zbiorcza (temat) wszystkich tematów z działu, tematów od 2007 roku, często nieaktualnych. Też trzeba by to odpowiednio posegregować.

Wybaczcie frustrację :)
Ale ja cię rozumiem. Dlatego właśnie założyłem tutaj ten temat, aby omówić co z tym fantem zrobić :P
A opcja "odmów wsparcia" bardzo fajna.
To by wyglądało tak że pod pytaniem pojawiała by się chmurka z nickami tych, którzy odmówili?