Webboard

Pełna wersja: Zmiany w kategorii "Modyfikacje"
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Zdecydowaliśmy się wprowadzić kilka zmian w kategorii "Modyfikacje". Dzięki nim będzie łatwiej odnaleźć odpowiedź na te pytania, na które już raz na forum odpowiadaliśmy. I tak, od dziś:

Dział "Modyfikacje" zostaje przeznaczony na prezentowanie wyłowionych przez nas pluginów i modyfikacji, a także prośby o pomoc w poszukiwaniach danej modyfikacji. Te pierwsze - dotychczas poprzedzane przedrostkiem [mod] - będziemy od dziś poprzedzać dwojako: [plg] dla modyfikacji opartych na pluginie, [mod] dla modyfikacji bez plugina. Do tych tematów nie dopisujemy pytań, problemów itd..
Nazw tematów z prośbami nie poprzedzamy od dziś żadnym przedrostkiem (dotychczas używaliśmy [req]).

Dział "Modyfikacje - Pomoc techniczna" przeznaczamy na problemy, pytania, błędy itd. Jeżeli masz problem z modyfikacją (niezależnie od tego, czy jest ona opisana na naszym forum, czy gdzieś indziej) - możesz założyć temat w tym dziale, trzymając się szablonu: "Nazwa modyfikacji - skrócony opis problemu", np. "Private Message Admin - brak PM z września".

Nowe zasady zostały opisane w zaktualizowanych regulaminach: https://webboard.pl/showthread.php?tid=386, https://webboard.pl/showthread.php?tid=101. Zapraszamy do zapoznania się z nimi.


Ponadto, wprowadziliśmy kilka kosmetycznych zmian w rozmieszczeniu i nazwach działów. :)
Witam
Czy wy przypadkiem nie przesadzacie z tymi regulaminami i ich ilościami?
Taką mnogością regulaminów i zagmatwaniem wszystkiego skutecznie odstraszycie potencjalnych użytkowników. Jeszcze nie widziałem tak zagmatwanego suportu jak ten. Osobiście siedzę na kilku (na niektórych jestem w ekipie zarządzającej i moderującej) i z doświadczenia mogę napisać, że ten suport totalnie zagmatwaliście. Osobiście sam zaczynam bać się cokolwiek u was napisać, a szczerze mówiąc a raczej pisząc spodobał mi się ten skrypcik (w stosunku do tego jaki był w przeszłości). Zastanówcie się nad tym spokojnie bo owszem należy tępić bezsensowne posty, niezwiązane z tematem działów w których jest napisany, brak poprawnej i sensownej polszczyzny oraz ortografii ale nie należy przesadzać regulaminami zasadami bo im więcej ich będzie i regulaminów w regulaminach to tym bardziej będziecie odstraszać ludzi i sami się gubić.

Pozdrawiam
Dzięki za opinię ;)

Raczej nie ma się czego bać. Nie karamy naszych użytkowników w żaden bolesny sposób za np. post w złym dziale czy brak przedrostka - często takie błędy naprawiamy sami, pod warunkiem, że post jest "dobrze" napisany (czyt. bez rażących błędów, wyczerpująco opisany problem). W gorszych przypadkach post wędruje do poczekalni, żeby użytkownik sam mógł zauważyć swój błąd i go naprawić - dzięki temu zapamięta na przyszłość.

Twarde zasady dotyczące nazywania i umieszczania tematów zdecydowaliśmy się wprowadzić po to, żeby było przejrzyściej - łatwiej później odszukać odpowiedni temat. Póki co możemy być zadowoleni z tych zasad.

Inna sprawa to sposób redagowania i umieszczenia tych regulaminów. W tej chwili mamy osobny regulamin dla każdego działu... co chyba nie jest najlepszym pomysłem.

Zapraszam innych userów do dyskusji - co należałoby zmienić, co się nie podoba itd. :)
Podpisuję się pod tym, co już powiedział bryn i dorzucam coś od siebie: wszystko tutaj ma jakiś sens, którego może na pierwszy rzut oka przeciętnego użytkownika nie widać.
Taki stan, który na razie panuje na naszym forum to stan, który tylko mozolną pracą i naszą - moderatorów/administratorów, i Waszą - użytkowników - udało się uzyskać.
Restrykcje przy pisaniu postów i sensowności zadawanych pytań to tylko przeniesienie do Poczekalni, bądź usunięcie posta, jeśli rażąco narusza regulamin, czy w ogóle brak mu jakiegokolwiek powiązania przyczynowo-skutkowego ;)
Jest tutaj sporo "pionierów" w pisaniu przedziwnych postów i owe regulaminy są po to, by tych "perełek" było jak najmniej, by to wszystko usystematyzować. Nie sztuką jest zrobić misz-masz, odpowiadać na te same pytania w milionie wątków, by było super-hiper-user-friendly. Trzeba przecież pamiętać o user-friendly wyszukiwarce :) i o tym, co może zwrócić jako wynik wpisując pewne frazy (niektórzy nie wiedzą jak z niej korzystać, a co dopiero byłoby, gdyby nie mieli możliwości dostać to, czego poszukują ze względu na nieusystematyzowany "spam").
Jeśli chodzi o różne działy i jeden jednolisty regulamin - na razie IMHO nie jest to możliwe, gdyż różne działy mają różną specyfikę. Zrobić jeden przepastny reg, do połowy którego nie dobrnie 80% użytkowników to także nie jest dobre wyjście.
Na razie trzymajmy się przyjętej przez nas konwencji, co oczywiście nie oznacza, że nie oczekujemy Waszych opinii i nie są one dla nas cenne. Jak najbardziej piszcie i sugerujcie, co usprawnilibyście, jakie macie pomysły, nie tylko na bazie tego, co tutaj już jest wymyślone :) Możecie użyć również swojej kreatywności i zaproponować pomysły do wdrożenia - nic nie stoi na przeszkodzie :)
Ten wątek - https://webboard.pl/showthread.php?tid=94 - stoi zawsze otworem :)