Webboard

Pełna wersja: MySupport zagościło na Forum MyBB PL
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Zobacz w Portalu - MySupport zagościło na Forum MyBB PLMySupport to wtyczka, która umożliwia większą kontrolę nad wsparciem udzielanym na forum. Jej główną zaletą jest możliwość wyróżniania postów rozwiązujących problemy poruszane w konkretnym wątku, a co najważniejsze - taki post wskazuje sam autor wątku. Z racji tego, że nasi Użytkownicy piszą wiele postów z tekstami "tak, zadziałało", takie rozwiązanie ułatwi im identyfikowanie osób, które rzeczywiście udzieliły odpowiednich porad i będą otrzymywać mniej "wrednych" notek moderatorskich ;) Dodatkowo w każdym wątku z problemem, oznaczonym jako rozwiązany, pojawia się mała strzałka, która kieruje przeglądającego wprost do odpowiedzi z najlepszym rozwiązaniem.

Od zaplecza MySupport uzupełnia działanie Ekipy - daje możliwość ustalania priorytetów wątków dotyczących pomocy oraz oznaczania ich jako techniczne, czyli przypisane do osób znających mechanizm MyBB czy mechanizmy wtyczek. Udostępniony jest także podgląd i statystyki rozwiązanych oraz nierozwiązanych spraw, co ułatwia odszukanie wątków z problemami i szybszą pomoc w ich rozwiązaniu.

Aktualnie MySupport został uruchomiony w działach:

Skrypt
Tłumaczenia
Migracja na MyBB
Pluginy
Style, szablony i grafika

Wątki z nierozwiązanymi problemami są oznaczone małą ikonką w kolorze czerwonym, umiejscowioną przy temacie: 

[Obrazek: mysupport_notsolved.png]

z kolei z rozwiązanymi - ikonką zieloną: 

[Obrazek: mysupport_solved.png]

Autor wątku może oznaczyć najlepszą odpowiedź za pomocą opcji Oznacz jako najlepszą odpowiedź:

[Obrazek: najlepsza.png]


W momencie, gdy temat uzyskuje status wątku z rozwiązanym problemem, pojawia się też wspomniana zielona strzałka, która prowadzi nas do rozwiązania problemu:


[Obrazek: skocz-do-rozwiazania.png]


W profilu użytkownika pojawiają się też nowe dwie opcje:


[Obrazek: mysupport-profil.png]


Można dzięki tym opcjom sprawdzić jak się mają nasze wątki, które oczekują na rozwiązanie problemu:

[Obrazek: watki-wsparcie.png]


Pozostaje nam zatem życzyć Wam bezkolizyjnego użytkowania nowych opcji i jak najsensowniejszej pomocy ze strony innych Użytkowników.
Jak wiadomo, przy nowych rozwiązaniach mogą pojawiać się błędy, dlatego prosimy Was o zgłoszenia w takich sytuacjach, z jak najbardziej szczegółowym opisem w odpowiednim wątku.
Świetnie, na pewno usprawni to pomoc na forum innym, ale też będzie dużo łatwiej dotrzeć do pomocy szukając jej.
Wpadłem na taki pomysł teraz, by zrobić mini statystyki użytkonika przy poście i w profilu z informacją ile razy pomógł. Dodatkowo na stronie głównej w sidebar-ze zrobić ranking np. "TOP5 pomagajacych" lub "Najbardziej pomocni". Nazwa nie ma tu większego znaczenia, chodzi tylko o to, żeby zmobilizować użytkowników do pomocy, bo zazwyczaj ludzie lubią rankingi i rywalizacje o to kto jest najlepszy. :)

A i chciałbym podziękować za uwiecznienie mojego login-u na jednym ze screen-ów. xD
Świetna wtyczka, która na prawdę uprzyjemni korzystanie z supportu ;)

MazuLuka, nie wiem czy jest sens robić takie rankingi. Bardziej kojarzy mi się to z forum o CS-ie stworzonym w 5 minut przez "młodego" administratora. Jak dla mnie dodatek jest zbędny :D

Oczywiście nie chcę tutaj stawiać tezy, że ranking jest złą rzeczą, ale można by wymyślić coś nowego, bardziej atrakcyjnego, co faktycznie zachęciłoby użytkowników do pomocy.
Najwyższy czas ;) Ja już ogarnąłem swoje "wątki we sparciu".
Teraz tylko czekać aż ludzie zaczną tego używać, narazie jest dużo czerwonych ^^
Bardzo ciekawe wygląda, ciekawe jak się sprawdzi w praktyce. Miejmy nadzieje że wszystko będzie ok. ;)
Miło by było jak byście te kropki przerzucili na prawą stronę, bo zaburza to trochę przyzwyczajenia.
Mnie się podoba, a nawet bardzo. Lubię takie małe bajery na forum :)
Mam tylko pytanie: czy oznaczanie wątku jako rozwiązany oraz/lub postu jako najlepsza odpowiedź jest wymagane tak jak Akcja dziękuję za pomoc?
(06.05.2012, 13:33)Brianfiki napisał(a): [ -> ]Mnie się podoba, a nawet bardzo. Lubię takie małe bajery na forum :)
Mam tylko pytanie: czy oznaczanie wątku jako rozwiązany oraz/lub postu jako najlepsza odpowiedź jest wymagane tak jak Akcja dziękuję za pomoc?

Wyznaczanie najlepszej odpowiedzi nie jest wymagane, ale wskazane. Wtedy wątek zostaje automatycznie oznaczony jako rozwiązany, a najlepsza odpowiedź podświetlona + strzałka w wątku wskazuje na tę odpowiedź (wystarczy w nią kliknąć).

Akcja dziękuję za pomoc obowiązuje nadal :), a jej głównym celem jest klikanie w Dziękuję, zamiast pisania posta, więc niejako służy do podziękowań (np. za starania pomocy), ale niekoniecznie wskazuje najlepsze (skuteczne) rozwiązanie, w czym z kolei pomaga MySupport.
Informujemy, że po długiej przerwie system MySupport wraca na nasze forum - jest on aktywny w działach wsparcia technicznego i pozwala użytkownikom na oznaczanie zarówno najlepszych odpowiedzi jak i całych tematów jako rozwiązane.

W objaśnienia na czym to polega, zapraszamy do poradnika:
https://webboard.pl/thread-32953.html